Законодавство:
- Закон України "Про повну загальну середню освіту" (стаття 17)
- Порядок переведення учнів закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання
(Наказ МОН № 762 від 14.07.2015р.)" - Інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загаьноосвітніх навчальних закладів
(Наказ МОН № 496 від 03.06.2008р.) - Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
(Наказ МОН від 13.04.2011 № 329) - Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти
(Наказ МОН від 21.08.2013 № 1222) - Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти
(Наказ МОН від 13.07.2021 № 813)
Орієнтовні вимого оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики
Витяг з
додатку 1
до наказу МОН
України
від 21.08.2013 №1222
від 21.08.2013 №1222
Інформатика
Оцінювання навчальних
досягнень учнів з інформатики здійснюється в трьох аспектах: рівень володіння
теоретичними знаннями, рівень сформованості практичних умінь та навичок,
ступінь самостійності у застосуванні ІКТ в конкретній життєвій або навчальній
ситуації, враховуючи:
– рівень засвоєння
та оволодіння предметними знаннями
(репродуктивний, реконструктивний, частково пошуковий і пошуковий);
– рівень
сформованості способів навчальнопізнавальної діяльності (учень копією зразок
способу діяльності, виконує спосіб діяльності за зразком, застосовує аналогії,
підходить творчо до їх розв’язання);
– ступінь
самостійності при виконанні навчальних завдань різного типу (працює під
безпосереднім керівництвом учителя; потребує значної допомоги вчителя; потребує
незначної опосередкованої допомоги; працює самостійно);
– ступінь
самостійності у застосуванні ІКТ в конкретній життєвій або навчальній ситуації,
враховуючи рівень володіння практичними вміннями та навичками під час виконання
практичних робіт на комп’ютері.
Рівні навчальних
досягнень
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учень
(учениця): засвоїв знання у формі окремих
фактів; з допомогою вчителя або з використанням підручника розпізнає і
називає окремі інформаційні об'єкти; знає та дотримується правил безпечної
поведінки під час роботи в комп’ютерному класі.
|
2
|
Учень
(учениця): розпізнає та виділяє інформаційні об‘єкти, пояснює свій вибір та
може фрагментарно відтворити знання про них; з допомогою вчителя фрагментарно
виконує окремі навчальні завдання та практичні роботи на комп’ютері, допускає
помилки.
|
|
3
|
Учень
(учениця): з допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального
матеріалу (менше половини); відповідає на запитання, що потребують
однослівної відповіді; навчальні завдання виконує фрагментарно за значної
допомоги вчителя; потребує постійної активізації та допомоги; способи
навчальнопізнавальної діяльності (практичні і розумові уміння і навички)
застосовує на рівні копіювання зразка способу діяльності.
|
|
Середній
|
4
|
Учень
(учениця): з допомогою вчителя відтворює значну частину навчального матеріалу
(більше половини); у відповідях може допускати помилки;
за значної
допомоги вчителя виконує навчальні завдання, допускає помилки; має
елементарні, нестійкі навички роботи на комп’ютері; за інструкцією і з
допомогою вчителя фрагментарно виконує практичні роботи, потребує детального
кількаразового їх пояснення, допускає помилки.
|
5
|
Учень
(учениця): самостійно, але не повно, відтворює значну частину навчального
матеріалу; ілюструє розуміння базових понять інформатики прикладами з
підручника або пояснення вчителя, відповідає на окремі запитання; з допомогою
вчителя виконує навчальні завдання з частковим поясненням, допускає помилки;
за детальною інструкцією і з допомогою вчителя виконує практичні роботи, не
вміє пояснити свої дії, допускає помилки.
|
|
6
|
Учень
(учениця): самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу,
відповідь будує у засвоєній послідовності, ілюструє її власними прикладами; з
частковою допомогою вчителя виконує навчальні завдання з достатнім
поясненням, допускає помилки; має стійкі навички виконання елементарних дій з
опрацювання даних на комп’ютері;
способи навчальнопізнавальної діяльності застосовує за зразком у подібній
ситуації; потребує стимулювання й значної допомоги вчителя, коли працює
самостійно.
|
|
Достатній
|
7
|
Учень
(учениця): самостійно відтворює основний навчальний матеріал з окремими
неточностями, застосовуючи необхідну термінологію, вміє наводити власні
приклади на підтвердження певних тверджень; пояснює та обґрунтовує способи
виконання навчальних завдань, аналізує отриманий результат, робить неповні
висновки з допомогою вчителя, використовує різні джерела відомостей для
виконання навчального завдання; практичні роботи на комп’ютері виконує
самостійно за інструкцією; самостійно виправляє вказані вчителем помилки.
|
Достатній
|
8
|
Учень (учениця): відтворює засвоєний навчальний матеріал в іншій
послідовності, не порушуючи логічних зв'язків, інтерпретує та деталізує
питання, ідентифікує терміни та поняття; з незначною допомогою вчителя
визначає спосіб розв’язування навчального завдання, частково аргументує свої
міркування; самостійно знаходить необхідні відомості, систематизує та
узагальнює їх; самостійно виконує
навчальне завдання, знаходить та виправляє допущені помилки. має
стійкі практичні навички виконання основних дій з опрацювання даних на
комп'ютері; самостійно виконує практичні роботи, що відповідають вимогам
навчальної програми, аналізує одержані результати, швидко й оперативно
виправляє помилки.
|
9
|
Учень (учениця): вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає
на поставлені запитання, використовує загальновідомі докази із самостійною і
правильною аргументацією; самостійно формулює мету виконання навчального
завдання, добирає форми представлення результату та необхідні відомості;
аргументовано обирає раціональний спосіб виконання навчального завдання,
самостійно виконує навчальні завдання з несуттєвими помилками, знаходить та
виправляє допущені помилки.
|
|
Високий
|
10
|
Учень (учениця): системно відтворює навчальний матеріал у межах
програми; дає повні, змістовні відповіді на поставлені запитання;робить
логічні висновки, обґрунтовує свою думку, висуває припущення; виконує різні
типи навчальних і життєвих завдань (як типових, так і нестандартних, творчих)
під опосередкованим керівництвом учителя, розробляє алгоритм виконання
запропонованого навчального завдання, пропонує нові шляхи розв’язування
навчальних завдань; знаходить додаткові джерела відомостей, використовує
запропоновані схеми класифікації для структурування відомостей та даних,
порівнює і зіставляє відомості з кількох джерел, уміє стисло і логічно
подавати узагальнену інформацію; самостійно приймає рішення, прогнозує
наслідки власної поведінки за незначної допомоги дорослих.
|
11
|
Учень
(учениця): логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах
навчальної програми з інформатики; обґрунтовано відповідає на запитання;
аргументовано використовує знання у нестандартних ситуаціях;
раціонально
використовує комп’ютер і комп’ютерні засоби для розв’язування завдань, пов’язаних з
опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і передаванням; розуміє
мету власної навчальної діяльності та самостійно визначає завдання для її
досягнення, вміє виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези
|
|
12
|
Учень
(учениця): має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальної
програми з інформатики, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних
ситуаціях; самостійно планує особисту навчальну діяльність та оцінює її
результати, уміє приймати рішення, швидко вибрати потрібний спосіб діяльності
із кількох відомих, застосовувати способи діяльності за аналогією і в нових
ситуаціях.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар